ELS ESPORTS (3r d'ESO)

Us adjunt els apunts referents al concepte d'esport, com ja hem dit a classe, ara treballarem de forma simultànea dos esports, un individual (bàdminton) i un col·lectiu (el flag rugby). A més, també us he deixat el treball que haureu d'entregar la setmana pròxima.

 

L'ENTRENAMENT ESPORTIU (4t d'ESO)

A continuació us he adjuntat els apunts corresponents a l'entrenament esportiu.Una vegada que quedin clars aquests conceptes podrem començar a preparar el treball de la planificació de l'entrenament. El guió del treball també el teniu adjuntat a l'imatge.

LES LESIONS ESPORTIVES (3r d'ESO)

A continuació us he adjuntat els apunts referents a les lesions esportives que és el primer bloc de continguts teòrics d'aquest segon trimestre. També us deix un vídeo en el qual es complementa el contingut teòric amb imatges i exemples.


ELS ESPORTS COL·LECTIUS (1r d'ESO)

Com varem explicar a classe, haureu d'analitzar un partit de bàsquet i contestar al vostre quadern de classe les preguntes que teniu a la fitxa, sempre mirant el partit i fixant-vos en les accions que fan els jugadors a cada moment:


LA FORÇA I LA FLEXIBILITAT (4t d'ESO)

La segona fitxa que haurem de fer abans de començar amb el temari específic de la planificació de l'entrenament fa referència a dues capacitats físiques igual de importants que la resistència aeròbica en quant a la millora de la salut. Les preguntes a contestar són les següents:

1- Quins son els diferents tipus de força i com definiries el concepte de força-resistència?

2- Que és una contracció muscular? explica els diferents tipus de contraccions musculars que hi ha i dona un exemple de cada una.

3- Explica quins son els diferents tipus de músculs segons la seva funció?

4- Explica els diferents tipus de mètodes per treballar la flexibilitat?

5- Defineix i dona exemples de l'estreching:

6- Defineix i dona exemples de la "FNP":


ELS ESPORTS COLECTIUS (1r d'ESO)

Com hem comentat a classe, ara començarem a treballar el tema dels esports, concretament els esports colectius. Varem diferenciar a classe entre els esports tradicionals, que tots coneixem i els esports alternatius que encara no tenim molt clar que son. Les característiques de cada una d'aquestes modalitats esportives son molt diferents, per això és important que com que hem començat amb el bàsquet (esport tradicional), començeu a tenir clar que poden ser això dels esports alternatius. Us he deixat unes diapositives perquè entengueu de que estem xerrant.

UD D'ACROSPORT (3r d'ESO)

Com hem explicat a classe, la darrera sessió de l'acrosport serà un muntatge per grups, en el qual haurà d'haver un mínim de 15 figures a més d'una escenificació amb música, vestuari, etc. A continuació us he adjuntat alguns exemples d'exercicis que s'han fet a altres centres: